Het onderscheidend vermogen van mijn bedrijf is niet langer duidelijk. Hoe nu verder?

Eén dingen is zeker, alles verandert. Soms gaan bewegingen in markten langzaam, soms snel. Herkent u het dat het niet eenvoudig is om allerlei ontwikkelingen bij concurrenten, toeleveranciers en klanten goed op waarde te kunnen schatten? En wat is het effect van technologische innovaties en veranderend koopgedrag?

Als u met uw bedrijf wilt werken aan duurzaam onderscheidend vermogen is het noodzakelijk om goed zicht te hebben op uw omgeving. Dit moet leiden tot een scherpe diagnose, gevolgd door een keuze rondom de door u gewenste marktpositie en het optimale verdienmodel. En vervolgens is een goed plan benodigd, met bijbehorende actie om het in de praktijk waar te maken. Niet eenmalig, maar verankerd in het DNA van uw bedrijf.

Wilt u deze competenties en vitaliteit in uw bedrijf ontwikkelen? Bel dan eens met UNO bedrijfsadviseurs.

Strategische heroriëntatie

Een strategische heroriëntatie evalueert de huidige koers van de onderneming en staaft deze aan nieuwe ontwikkelingen. Een belangrijke actie om te ondernemen bij dalend rendement of externe bedreigingen en kansen.

Bekijk bedrijfssituatie