De bank heeft ingestemd met het herstelplan voor mijn onderneming. Hoe moet ik de bank op de hoogte houden?

In het geval van een herstelplan en de implementatie daarvan adviseren wij stellig om de bank op alle gebieden zo goed mogelijk en tijdig op de hoogte te houden. Dat geldt dus ook bij slecht nieuws.

Pro-actieve houding vergroot vertrouwen
De bank stelt openheid en eerlijkheid op prijs en hoort zaken liever van u als ondernemer dan dat ze er zelf achterkomen. Een pro-actieve houding in de communicatie pleit altijd voor u en vergroot het vertrouwen van de bank. En dat is weer belangrijk voor de toekomst van uw bedrijf.

Voorbereiding
In de communicatie met uw bank is het bovendien belangrijk om goed beslagen ten ijs te komen. Juist bij minder goed nieuws. Wees voorbereid op kritische vragen en heb uw cijfers en berekeningen op orde. Antwoorden en oplossingen presenteren voor lastige kwesties vergroot het vertrouwen immers ook.

Lees ook: “Waar moet een goed herstelplan aan voldoen?

Herstelplan na financiële uitdagingen

Bij financiële uitdagingen als dreigend faillissement, wordt er door de bank of externe investeerder niet zelden getwijfeld aan het bestaansrecht van de onderneming. Als sprake is van het bestaansrecht, wordt gevraagd naar een herstelplan en de bewaking van de realisatie. Wat is hierin belangrijk?

Bekijk bedrijfssituatie

Onderneming in zwaar weer

Verkeert uw onderneming in zwaar weer? Of dreigt het daar in te komen? Schakel dan zo snel mogelijk hulp in van een onafhankelijke expert. Geen leuke stap, maar wel een nuttige.

Bekijk bedrijfssituatie