Kennisbank

Verkoop is een kunst geen techniek

author image Roelof van der Wielen

Vraag een startende ondernemer naar de reden om een eigen bedrijf te starten en velen zullen zeggen dat ze van hun passie hun beroep wilden maken. Als ze er dan ook nog een lekkere boterham mee kunnen verdienen in combinatie met de vrijheid van ondernemen, dan heb je de belangrijkste drijfveren van een ondernemer wel te pakken.

Doen wat je leuk vindt

Zo ook Nicol Tadema – De Voor. In 2011 richtte zij tekstbureau Voor Tekst op, om vooral te gaan doen wat ze leuk vond: het schrijven van teksten. En dat ging voorspoedig. Zo goed zelfs dat Voor Tekst opbloeide tot een florerend bedrijf én het enige bureau in Nederland met 100% focus op arbeidsmarktcommunicatie. Het team groeide en het aantal uitdagende opdrachten nam toe. Grote corporate klanten als het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Rabobank, Randstad, ANWB en de gemeente Amsterdam weten het bureau inmiddels te vinden, voor het schrijven van vacatureteksten, testimonials, teksten voor websites, HR-teksten en teksten voor mailingen.

Nieuwe uitdagingen

Maar met de groei van het bedrijf, kwamen voor Nicol Tadema – De Voor nieuwe uitdagingen. Het leiden van een bedrijf en alle bijkomende werkzaamheden weerhielden haar om te doen waar haar hart ligt, de inhoud induiken rond tekst.

De juiste match

Daarom startte zij in 2021 de zoektocht naar een adviseur die haar kon helpen bij de verkoop van haar bedrijf én belangrijker, waar zij zich ook prettig bij voelde. Na 2x een mismatch qua bedrijfsadviseur gehad te hebben, kwam zij in contact met UNO en Roelof van der Wielen. Hij liet zien dat het ook anders kon, dat de verkoop een samenwerking is tussen verkoper en adviseur. Nicol vatte het proces samen in 4 woorden: “gelijkwaardig, betrokken, transparant en afspraak = afspraak”.

Roelof voegde hier zelf de uitspraak “verkoop is een kunst geen techniek” aan toe, omdat de beleving in het verkoopproces leidend was en niet de techniek rond cijfers en contracten.

Geloof in de waarde van goede content

Koper is De Kracht van Content, een collectief van organisaties die geloven in de waarde van goede content. Zo versterkt Presenter content-teams met capaciteit, expertise en advies, begeleidt De Afdeling Marketing het opzetten van een sterke inboundcampagne en zorgt De Contentkalender voor een strakke online contentplanning. Voor Tekst vormt met haar expertise en ervaring op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie een logische, waardevolle én leuke uitbreiding van deze groep.

Op de vraag waarom dit bedrijf in de ogen van Nicol de juiste keuze is, geeft ze aan: “De Kracht van Content verbindt bedrijven die geloven in de waarde van goede content. Zij waarderen het unieke specialisme van Voor Tekst en zullen dit voortzetten. Het team van Voor Tekst is in goede handen, waardoor medewerkers zich verder kunnen ontwikkelen. Dat is voor mij heel belangrijk”.

Lees ook

Afko’s en klapperende oren

author image Tjarda van Dam

15 tips voor uw liquiditeitsprognose 2024

Arno Elting - UNO Arno Elting